Oeganda

6 maart 2011 - Kampala, Oeganda

Oli otya nno (hallo in Oeganda)!

De afgelopen dagen hebben we allebei heel anders doorgebracht. Yorianne is in Nederland geweest in verband met het overlijden van haar oma. Het waren hele emotionele, maar ook bijzondere dagen en het was heel fijn om er bij te kunnen zijn. Yvanka is naar Oeganda gevlogen om vast aan de avontuurlijke rondreis te beginnen. De vlucht van Kilimanjaro naar Entebbe was erg mooi, met uitzicht over de Serengheti, een groot zoutmeer en lake Victoria. Zaterdagochtend heeft Yvanka alvast kennis gemaakt met de rest van de reisgroep en met de neushoorns, al wandelend van heel dichtbij. Het was bijzonder om oog in oog met de neushoorn te staan. 's Avonds werd de groep verrast door een luxe lodge met uitzicht op de Nijl waar je de nijlpaarden vanaf je balkon hoorde knorren. Vandaag stond een boottocht over de Nijl op het programma en waren er vele krokodillen, olifanten en nijlpaarden te zien. Stroomopwaarts de Nijl op kwam je uit bij de Murchisson Falls. Hier zie je wat kracht is! Miljoenen liters water vallen door een zes meter nauwe spleet met immens kabaal naar beneden. Per seconde stroomt er 360.000 liter water doorheen.
Nu zijn we weer samen en morgen gaan we wandelend naar de top of the falls.
Dan reizen we door naar het plaatsje Hoima vanwaar we de volgende dag op chimptracking gaan!
Nu lekker slapen!
Liefs, Yvanka en Yorianne.

1. Gerda Schlepers:
    6 maart 2011
    Lieve Yorianne, gecondoleerd met het overlijden van je oma. Fijn dat je toch bij het laatste afscheid kon zijn. Zou ze het hebben aangevoeld??? Je vertelde me nog dat zij het afscheid nemen van jou zo moeilijk vond de laatste keer toen je bij haar was voor je vertrek! Ik wens je/ jullie nog een hele fijne, bijzondere reis deze laatste weken. Ik heb genoten van jullie foto's/ fantastisch wat een levensvreugd spreekt eruit. Groet en liefs,
    Gerda
  2. Maartje Bos:
    6 maart 2011
    Wat fijn dat jullie weer samen zijn! Geniet van dit avontuur!

veel liefs
  3. David:
    7 maart 2011
    Heey dames,

Dat klinkt als een mooie trip! Wow echt een super mooie/luxe lodge. Na een maand hard werken en de vervelende gebeurtenis voor Yoor, nu tijd om lekker samen te ontspannen en genieten van al die mooie indrukken. Maak er een mooie tijd van! En nu jullie weer "snel" internet hebben veeel foto's posten :-)

X David.
  4. piet haanraads en anjo entius:
    9 maart 2011
    Hoi JORIANNE GECONDOLEERD MET HET VERLIES VAN JE OMA wat vervelend dat dit nu moest gebeuren maar ja zo kan het gaan in het leven. Dit zit ik nu te schrijven op piet zijn nieuwe lAPTOP, LEUK HE???dUS NU EVEN Alles laten zien op jullie site.
    Groetjes en oma blijft met haar geest je volgen ook al is het niet tastbaar. groetjes, piet en anjo
  5. Susanne Stam:
    10 maart 2011
    Hey Yorianne en Yvanka,

Wat hebben jullie weer mooie dingen gedaan voor de kinderen en hun begeleiders. Super om jullie ervaringen daarover, maar ook over de uitstapjes te lezen. De tijd gaat wel snel zeg. Yorianne nog gecondoleerd. Nare gebeurtenis. Wel zal je oma trots op je zijn. En ook op jou Yvanka. Nu zijn jullie in Oeganda om nog nog veel meer moois te beleven. Maken jullie weer mooie plaatjes en filmpjes? Dan kunnen wij ook weer een beetje mee genieten. Hoewel jullie het ook al heel mooi beschrijven. Pas goed op elkaar en veel plezier!
    Liefs Susan (Evean).