Gedag zeggen

2 maart 2011 - Mto wa Mbu, Tanzania

Lieve allemaal,

gisteren hebben we afscheid genomen van alle kinderen van het Sarakasi House en vandaag van alle andere lieve mensen in Mto. Heel gek hoe snel de tijd gevlogen is en nu alweer afscheid nemen van een hele vertrouwde plek met fantastische mensen, dat geeft best een beetje buikpijn.
We hebben alles wat we wilden nog kunnen doen. We hebben een opfrisser gegeven van de EHBO-lessen die we twee jaar geleden hebben gegeven. Ook hebben we les gegeven over de dagelijkse omgang met HIV besmette personen en aids. Gisteren, op onze laatste dag, was de timmerman gelukkig klaar met het maken van het EHBO-kastje voor op het nieuwe kinderproject. We waren enorm verrast dat het kastje af was, want het komt vaak genoeg voor dat afspraken niet worden nagekomen. Het EHBO-kastje + de inhoud hebben we ook van jullie sponsorgeld gekocht! Hartstikke bedankt!
Afgelopen zaterdag hebben we een dans samen met alle kinderen opgevoerd op 'waka waka' van Shakira. Ze vonden dat helemaal geweldig, deden heel goed mee en waren onuitputtelijk, wilden steeds opnieuw! We hebben er een feestje van gemaakt met kadootjes en muziek. Het was opnieuw moeilijk dat het eind van ons verblijf in Mto naderde.

Om privé redenen gaat Yorianne een paar dagen terug naar Nederland.
Yvanka vliegt vrijdag naar Uganda en zondag zullen we samen onze reis door Uganda vervolgen.

Later meer.

Veel liefs, Yvanka en Yorianne!

1. Alexander Hof:
    2 maart 2011
    Fijn om te lezen dat jullie al jullie vrijwilligersdoelstellingen hebben kunnen realiseren! Succes beide komende dagen.

Groet, Alex
  2. Leonieke:
    2 maart 2011
    Nou meiden, het eerste deel zit er op. Ik leef helemaal met jullie mee, ik zit ook nog steeds met mijn hoofd en hart in Afrika, zou graag terugwillen dus geniet er nog maar van zolang jullie er nog zitten. Geniet!! Liefs Leonie
  3. Edwin:
    3 maart 2011
    Super mooi om te lezen hoe en wat jullie allemaal hebben gedaan tot nu toe en wat voor een voldoening je dat geeft! Geniet van de mooie tijd en dagen die nog in het vooruitzicht zijn en lees jullie verhalen met veel plezier.

Succes!
  4. Maurits Vonck:
    3 maart 2011
    Super gaaf om jullie verhalen weer te lezen.. De kinderen staan jullie goed??!!